وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ

ساخت وبلاگ
می توانید بلند بلند از روی کتاب یا یک متن بخوانید.هر دفعه روی یکی از اجزای کلمه تاکید کنید.مثلا در جمله ی زیر هر دفعه روی کلمات سیاه/ضخیم تاکید کنید: محققان منشا تاتر را از آیین می دانند.*لحن های دیگری که می توان با آن جمله را ادا کرد امتحان کنید.حالت سوالی،خوشحالی،شک و تردید،ژست زنانه،لحن کودکانه،خشم،لفظ قلمی یا حتی لحن لاتی.*از آن جمله های سرگرم کننده ای که به بچه ها می گویند با خود تکرار کنید " آهویی رفته بود چرا/نه خود چرید نه بچه را/پس چرا رفته بود چرا" و از این قبیل. در تمام مدت باید سعی کنید تک تک حروف را به صحیح ترین شکل ممکن و کامل ادا کنید.در جمله ی وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : تمرین بیان,تمرین بیان در تئاتر,تمرین بیان بازیگری,تمرین بیان تئاتر,تمرین بیان در بازیگری,تمرین بیان برای تئاتر,تمرین بیان معماری,تمرین بیان و بدن,تمرين بيان بازيگري,تمرینات بیان, نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 352 تاريخ : سه شنبه 23 شهريور 1395 ساعت: 21:16

اگر بیان شما، دچار هیچ یک از چهار نقص- صدای گوش خراش،صدای تو دماغی، صدای خشن و خروج هوا هنگام تکلم- نیست، می توانید تمرین زیر را انجام دهید. اگر اصلا آواز نخوانده اید تمرین مر بوط به زمزمه را انجام نداده اید،هر چه زودتر این کار را بکنید.اگر پیانو در دسترستان نیست، از دیاپازون استفاده کنید و زیر و بم صدایتان را تنظیم کنید. اگر به مقوله ی طنین در صدایتان علاقه مندید، حتی در مکالمات روزمره هم این تمرینات را به کار بگیرید. زیبایی و قدرت بیان، وضوح و شیوایی کلام را ارتقا می بخشد و وضوح و شیوایی در کلام، یکی از ضرورت های ارتباط اجتماعی است. تمرینات طنین بخشی گ وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 23 شهريور 1395 ساعت: 21:16

محور كار نقاد بر رعايت اخلاق و در واقع بر رعايت عدالت قرار دارد. چرا كه از نظر فلسفي خلق ملكه راسخ نفساني است كه بدون تكلف منشاء صدور افعال نيكو باشد و اصول «خلق شجاعت، عفت و حكمت است و مجموع هر سه عدالت». نقد تاريخي از جمله ديگر شاخه هاي اين هنر است. اينگونه نقد خصوصا مفسر پديده هنري است و آثار و شخصيت صاحب هنر را مورد توجه قرار مي دهد. نقاد به شناختن و شناساندن بيش از مقايسه و تفضيل يكي بر ديگري توجه مي‏كند. در نقد جامعه شناسانه، رابطه هنر و اجتماع مورد توجه نقاد قرار دارد. و نقاد مي كوشد كه محيط زندگي هنرمند را مورد تجزيه و تحليل قرار دهد و واكنش هنرمند وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : نقد چیست و منتقد کیست,نقد چیست منتقد کیست, نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 388 تاريخ : سه شنبه 23 شهريور 1395 ساعت: 21:16

هدف از سنتِ پدیده‌شناسی در فلسفه، روشی معرفت‌شناختی، در جهت ارایه‌ تعریف درباره‌ پدیدهایی است که به صورت شهودی یا خردی، محل پرسش و سنجش اند. اما من در این مقاله چندان پدیده‌شناسیِ کلاسیک را، که به شیوه‌ شهودی یا خردی مترصد توسعه‌ تعریفی محض است، مد نظر قرار ندادم. هرچند پیش‌تر در مقاله‌ای2 از شیوه‌ کلاسیک هوسرلی3 کام‌ جستم که انصافا تجربه‌ای رضایت بخش به دست داد. باری، در این جستار، گزاره‌ محبوب من رسیدن به جهان‌شناسی و ماهیت قیاسی این دو پدیده است. از این رو به مقایسه‌ ماهوی و ساختاری این دو پدیده می‌پردازم. «نمایش» در تعریف عام خود می‌توا وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 318 تاريخ : سه شنبه 23 شهريور 1395 ساعت: 21:16

صدایی که گوش انسان،همه جا دنبالش بود، گویی هر جمله اش نت های در هم تنیده ای بود که هرگز دوباره به گوش نخواهد رسید.        اف.اسکات فتیز جرالد گاتسبیِ بزرگ   نویسنده ی سطور فوق، نوعی احساس موسیقیایی و هارمونیِ زیبا را در مخاطب بیدار می کند. زیر و بمی، سرعت و تأکید، سه عامل اساسی برای ایجاد انعطاف پذیری در بیان تئاتری هستند. معادل موسیقیایی این سه عامل به ترتیب عبارتند از: ملودی، تمپو و آکسان. زیر و بمی صدای بازیگر از طریق حرکات عضلانی شکل می گیرد. سرعت بیان هم مانند تمپو، طبقِ حال و هوای نمایشنامه یا موقعیت ها و دیالوگ های نمایشنامه و تفسیر بازیگر از آن وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 296 تاريخ : سه شنبه 23 شهريور 1395 ساعت: 21:16

استانیسلاوسکی سیستم آموزش بازیگری خویش را در مجموعه ای تحت عنوان «هفت پله کمال» تقسیم می کند که عبارتند از:1- تمرکز 2- هوشیاری ذهنی 3- جرات 4- آرامش 5- کنش قهرمانانه 6- اصالت ذهنی 7- شادیدر این سیستم بازیگران جدا از پیمودن این هفت پله از لحاظ صوتی، کلامی، حرکات آکروباتیک، با رقص و شمشیر بازی، تعلیمات همه جانبه می دیدند.برای کشف نقش باید از بیرون شروع کرد1- علت اینکه باید از بیرون شروع کرد این است که اعمال بیرونی قابل رویت و برای هنرپیشه قابل لمس باشد.2- باید در روان نقش مسلط شد. مهمترین کار هنرپیشه بر روی صحنه، تسلط بر درون نقش است که ابتدا باید اعمال بیرونی ر وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ...
ما را در سایت وبلاگ شخصی حسین غایبی شباهنگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hosseinshabahango بازدید : 272 تاريخ : دوشنبه 22 شهريور 1395 ساعت: 16:39